Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

AC Valhalla: Irlandia z dodatku Gniew druidów w szczegółach
Pierwsze duże rozszerzenie do Assassin’s Creed: Valhalla zadebiutuje 29 kwietnia. Dotąd poznaliśmy jedynie ogólny zarys tego, co nas czeka – cała Irlandia do zbadania, tropienie kultystów, układanie się z lokalnymi władcami i celtycki folklor. Teraz, dzięki dociekliwości serwisu The Gamer, wiemy, w jakie realia społeczno-kulturowe przyjdzie nam się zanurzyć w DLC Gniew druidów.

Redaktorzy The Gamera wystosowali kilka pytań do Hugo Sahuqueta, zastępcy dyrektora kreatywnego w zlokalizowanym w Bordeaux oddziale firmy Ubisoft. Udzielając odpowiedzi, deweloper zaczął od nakreślenia ram czasowych, w jakich rozpoczyna się akcja dodatku. Jej początek będzie miał miejsce 80 lat po pierwszym nalocie wikingów na Irlandię i cztery dekady po ich pierwszym osiedleniu się w Dublinie (dzisiejszej stolicy kraju).

Z nieznanych powodów kultury irlandzka i nordycka połączyły się lepiej i szybciej niż na przykład ta ostatnia z angielską, czego posmakować mogliśmy w Valhalli.

W efekcie ekspansji powstało nowe pokolenie – nordyccy Gaelowie, zrodzeni z małżeństw pomiędzy ludem nordyckim i gaelickim (południowoszkockim, znanym też po prostu jako górale – dop. red.). Związki te były użyteczne zarówno dla Nordów, jak i Irlandczyków, gdyż gwarantowały wzajemną ochronę i pomoc. Nordyccy Gaelowie przyjęli obydwie kultury, przez co Dublin szybko stał się bardzo kosmopolitycznym miastem.

Do tego czasu wikingowie – pokonani przez wielkiego króla Irlandii, Aeda Findliatha – porzucili marzenia o podbiciu Zielonej Wyspy. Zamiast tego skupili się na robieniu interesów z lokalną ludnością, m.in. zatrudniając się u miejscowych władców jako najemnicy. Sahuquet odniósł się w tym miejscu do źródeł historycznych, według których inny wielki król Irlandii, Flann Sinna, włączał nordyckich wojowników do swoich kampanii wojennych. Rekrutacja do jednej z nich ma być zalążkiem fabuły Gniewu druidów.

Co będzie dalej? O tym przekonamy się za około dwa tygodnie. Na tę chwilę pewne wydają się dwie rzeczy. Po pierwsze, Ubisoft zamierza nie tyle kontynuować, co rozwijać sposób opowiadania historii, który widzieliśmy w AC: Valhalla. Świadczy o tym osadzenie w rolach głównych bohaterów niezależnych kolejnych postaci historycznych - Hugo Sahuquet zdradził, że w grze zobaczymy nie tylko wspomnianego już Flanna Sinnę, ale także ówczesnego władcę Dublina, Barida mac Imaira. Po drugie, znów ujrzymy wizję rzeczywistości z perspektywy dwóch różnych nacji, choć ze względu na udokumentowaną historycznie większą zażyłość wikingów z Irlandczykami niż z Anglikami możemy spodziewać się, że zostanie to przedstawione w jeszcze ciekawszy sposób. Może nawet ruszymy z mieszkańcami Zielonej Wyspy do wspólnej walki przeciwko Anglikom?

Sahuquet zapewnił fanów serii Assassin’s Creed, że DLC Gniew druidów zostało pomyślane z dbałością o historyczne szczegóły. Aby zapewnić to ostatnie, Ubisoft miał współpracować z ekspertami od historii zarówno wikingów, jak i Irlandii – konsultacji udzielali profesor Clare Downham z Uniwersytetu w Liverpoolu i profesor Sean Duffy z Trinity College w Dublinie. Głównym zadaniem naukowców było zapoznanie zespołu deweloperów odpowiedzialnego za narrację z „badaniami archeologicznymi i rekonstrukcjami historycznymi ówczesnych miast i zwyczajów”.

Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine
Klemens
2021-04-13 11:04:25
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow